Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výběr a tvorba výukových materiálů pro podpůrný výukový web www.studiumchemie.cz
Zaspalová, Jana ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Petrželová, Simona (oponent)
V rámci této diplomové práce byl vytvořen nový výukový materiál ve formě výukového textu, PowerPointové prezentace, webové stránky, pracovních listů, testů, her a experimentů k tématu syntetické makromolekulární látky a v menším rozsahu (výukový text, PowerPoinotvá prezentace a webová stránka) i k tématu nové materiály. Tyto materiály byly vytvořeny pro web www.studiumchemie.cz, výukový web Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, který zajišťuje distribuci výukových materiálů vzniklých na uvedené fakultě. Vytvořené výukové materiály by měly doplňovat stávající materiály pro SŠ učitele a žáky, které se na webu www.studiuemchemie.cz již nachází. Materiály jsou, po obsahové stránce, zpracovány v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia (RVP-G) a současně v souladu s Katalogem požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky z chemie. Součástí práce je také rešerše a zhodnocení vybraných učebnic chemie pro střední školy (SŠ) a vybraných českých internetových zdrojů, vše na téma syntetické makromolekulární látky. Vypracovaný materiál má sloužit SŠ učitelům jako podpůrný materiál pro výuku zaměřenou na vznik, vlastnosti a využití makromolekulárních látek a nových materiálů.
Podpůrný materiál pro výuku zaměřenou na NMR spektroskopii na středních školách
Tomanová, Marie ; Tošner, Zdeněk (vedoucí práce) ; Hrubý, Martin (oponent)
Nukleární magnetická rezonance je velmi důležitou, nenahraditelnou a zároveň běžnou metodou využívanou v chemii i v lékařství. Z tohoto pohledu je velmi žádoucí, aby NMR spektroskopie byla implementována do výuky přírodovědných předmětů na SŠ. V českém jazyce ale bohužel není dostatek materiálů pro žáky středních škol odpovídajících svou úrovní jejich znalostem. Tato diplomová práce se zabývá tvorbou podpůrných materiálů pro výuku zaměřenou na NMR spektroskopii a možnostmi její implementace na střední školy. K tomuto účelu byly zpracovány následující materiály: výukový text, testy a databáze spekter naměřených látek (v příloze na CD). Materiály byly testovány formou cíleného rozhovoru a na základě získaných výsledků upraveny. Testování potvrdilo, že je text srozumitelný, motivační a že by zařazení tohoto tématu do výuky ocenili jak studenti, tak vyučující. Pro učitele i studenty středních škol budou materiály dostupné na středoškolském výukovém portálu studiumchemie.cz. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Návrh implementace nových poznatků z interdisciplinárního oboru "nanotechnologie" do výuky přírodovědných předmětů na SŠ a příspěvek k edukaci studentů učitelství chemie v tomto oboru
Hájková, Zdeňka ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Procházka, Marek (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá možnými zp soby implementace zajímavých a d ležitých poznatk z oblasti "nanosv ta" do výuky p írodov dných p edm na st ední škole. K tomuto ú elu byly zpra- covány následující materiály: výukový text (zárove slouží coby teoretický podklad práce, který shr- nuje základní informace o nanotechnologii a nanov ), dále multimediální PowerPointová prezenta- ce, návrh projektu "Když se ekne NANOTECHNOLOGIE…", návrh exkurze, motiva ní a osvojova- cí mezip edm tové úlohy s tematikou "nano", dva testy zam ené na nanotechnologii a pokro ilé typy mikroskopií (elektronovou mikroskopii a mikroskopii skenující sondou) a jednoduché demonstrace. Navržený projekt byl testován na dvou pražských gymnáziích. Realizována a vyhodnocena byla také exkurze. Oboje se u žák setkalo s pr rným ohlasem. Práci dopl uje CD s prezentací a tiskovými verzemi projektu, pre-, posttestu a pracovních list k exkurzi, mezip edm tových úloh a testových položek. Na CD jsou uloženy také fotografie a žákovské výstupy z realizace projektu. Práce dále ob- sahuje vyhodnocení dotazníku "U it (se) o "nano" - ANO nebo NE?" a v nuje se ješt problematice vzd lávání student u itelství chemie v oboru nanotechnologie.
Výběr a tvorba výukových materiálů pro podpůrný výukový web www.studiumchemie.cz
Zaspalová, Jana ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Petrželová, Simona (oponent)
V rámci této diplomové práce byl vytvořen nový výukový materiál ve formě výukového textu, PowerPointové prezentace, webové stránky, pracovních listů, testů, her a experimentů k tématu syntetické makromolekulární látky a v menším rozsahu (výukový text, PowerPoinotvá prezentace a webová stránka) i k tématu nové materiály. Tyto materiály byly vytvořeny pro web www.studiumchemie.cz, výukový web Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, který zajišťuje distribuci výukových materiálů vzniklých na uvedené fakultě. Vytvořené výukové materiály by měly doplňovat stávající materiály pro SŠ učitele a žáky, které se na webu www.studiuemchemie.cz již nachází. Materiály jsou, po obsahové stránce, zpracovány v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia (RVP-G) a současně v souladu s Katalogem požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky z chemie. Součástí práce je také rešerše a zhodnocení vybraných učebnic chemie pro střední školy (SŠ) a vybraných českých internetových zdrojů, vše na téma syntetické makromolekulární látky. Vypracovaný materiál má sloužit SŠ učitelům jako podpůrný materiál pro výuku zaměřenou na vznik, vlastnosti a využití makromolekulárních látek a nových materiálů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.